Cu toții alergăm după succes la un moment dat, în funcție de țelurile pe care vrem să le atingem. Succesul, însă, se poate măsura în moduri diferite, iar de multe ori putem greși în aprecierile noastre. Un restaurant de succes poate fi acel restaurant cu cele mai multe vânzări, cu profitul cel mai mare calculat pe o perioadă de timp anume. Însă succesul nu se vede doar în veniturile încasate. Evaluatorii cei mai de preț sunt vizitatorii, iar modalitățile prin care ei evaluează și stabilesc succesul locației tale te pot lua prin surprindere. Hai să vedem împreună cum, în ghidul unui restaurant de succes!
Ghidul unui restaurant de succes
Ai observat ca nu i-am numit pe cei mai importanti oameni din afacerea ta clienti, ci vizitatori? Si ti-am atras atentia asupra acestui detaliu deoarece nu toti vizitatorii tai se transforma in clienti! Sunt multi oameni care vin in localul tau, se uita si pleaca. Vin, stau putin, se uita si pleaca. Te-ai intrebat vreodata de ce? Sau mai bine, ai incercat vreodata sa afli de ce? Daca ti s-a intamplat asta macar o data, poate nu ar fi gresit ca de acum incolo sa contorizezi aceste actiuni si sa reflectezi asupra lor.
Pana atunci, in ghidul unui restaurant de succes iti aducem aminte de o serie de aspecte care influenteaza acest comportament al vizitatorilor:
-
Modul cum sunt primiți oamenii în localul tău.
Poate ti-ai dat seama de-a lungul timpului de faptul ca un zambet pe buze si un salut potrivit pot face minuni. Daca esti nou in acest domeniu, afla ca ai nevoie sa iti pregatesti personalul pentru o atitudine ZEN fara intreruperi.
Premizele „clientul nostru, stapanul nostru” sau „clientul are intotdeauna dreptate” nu sunt intotdeauna valabile, insa personalul care intra in contact cu clientii trebuie sa stie sa faca fata oricarei situatii, sa fie dragut si perceptiv, disponibil si serviabil si sa aiba o tinuta impecabila.
-
Atmosfera pe care o creezi.
Detaliile sunt cele care fac diferenta! Prin urmare, e nevoie sa fii atent si la detalii daca vrei ca vizitatorii tai sa te tina minte. Poti face asta prin pastrarea unui local curat, bine organizat si iluminat si a unei temperaturi placute. Decoratiunile sunt, de asemenea, foarte importante si sugestive deoarece te pot plasa in amintirea oamenilor. Prin decor poti sa subliniezi si legatura dintre brand-ul tau si locatia pe care o folosesti, devenind mai usor de recunoscut.
-
Existența unei terase.
Nu mare ar fi mirarea daca ti-ai da seama ca vizitatorii tai nu sunt si clientii tai din cauza lipsei cu desavarsire a terasei. Poti pierde clienti importanti care: sunt fumatori iar tu nu le oferi un spatiu deschis unde sa poata fuma. Sau care prefera sa se relaxeze mai aproape de aer curat si natura iar tot ce le oferi tu este spatiul inchis din restaurant. Sau care au copii si le-ar placea sa poata petrece timp de socializare in oras si sa poata supraveghea copiii totodata.
O terasa iti aduce clienti constant pe tot parcursul sezonului cald iar daca o inchizi pe lateral sau cu un acoperis retractabil, te pune in topul preferintelor si in sezonul rece. Nu e nimic mai placut decat sa poti admira privelistea. Sa poti „gusta” din aerul proaspat si sa fii conectat cu exteriorul atunci cand iti petreci timpul intr-un restaurant – asta spun toti clientii. Intr-un articol publicat pe Wall-Street.ro poti vedea si alte preferinte pe care le au oamenii atunci cand ies in oras.
-
Mâncare și produse de calitate.
Nu incape indoiala ca oamenii au gusturi diferite la mancare. Au preferinte din cele mai diverse si se asteapta sa le oferi tot ce ai tu mai bun. Si nu prea poti sa le oferi tuturor clientilor tai exact ceea ce vor, mai ales in materie de mancare. Ceea ce poti face, insa, este sa ai grija la modul cum personalul serveste mancarea. De asemenea, la modul cum bucatarul o pregateste si la modul cum arata.
Aspectul preparatelor si produselor pe care le oferi, aspectul mesei si accesoriilor folosite. Toate influenteaza gustul mancarii. La figurat, dar influenteaza modul cum oamenii percep ceea ce le servesti. Fii atent, deci, ca totul sa fie curat, bine aranjat, frumos prezentat. Personalul poate chiar sa intrebe oamenii inainte sa le aduca mancarea sau bauturile, daca prefera sa schimbe ceva in meniu sau ca mancarea sa fie servita in alt fel.
-
Noutatea.
De cate ori ai incercat pana acum sa vii cu ceva nou in activitatea ta? Orice, fie ca este legat de mancare, bauturi, atmosfera sau chiar si fata de angajatii tai? De obicei, oamenii apreciaza noutatea, dorinta de schimbare – imbunatatire, mai ales.
Poti aduce o trupa care sa schimbe atmosfera. Ocazional, o zi pe saptamana sau mai rar. Poti introduce in meniu un fel de mancare special. Poti oferi un cadou surpriza clientilor care vin des sau tin un eveniment onomastic la tine. Poti crea un eveniment pentru angajatii tai, ca sa-ti arati aprecierea fata de ei. Si ideile nu se opresc aici. E nevoie doar de creativitate.
Se spune ca un client care se intoarce la tine este mai valoros decat un client nou, deci trebuie mereu sa gasesti ceva nou care sa-i determine sa se intoarca. Cu noutatile iti completezi si tu ghidul unui restaurant de succes.
E timpul să acționezi!
Sunt multe lucruri de care ar trebui sa tina cont un restaurant pentru a-si castiga succesul, iar cele despre care ti-am povestit noi sunt cele mai importante. Nu uita, obisnuieste-ti personalul sa intrebe oamenii cum a fost experienta lor la localul tau!
Este ideal sa stii de fiecare data cand apare o nemultumire, de ce apare. Apoi, ce se poate rezolva imediat si pentru ce ai nevoie de solutii de lunga durata. Poti sa ii rogi pe clienti sa iti dea si solutii pentru problema pe care au observat-o. Astfel ii determini sa aiba si mai multa incredere in tine si sa se intoarca pentru a vedea daca chiar ai tinut cont de sfatul lor.
Noi iti uram mult succes in activitatea ta, iar de acum iti poti crea si tu ghidul unui restaurant de succes – ghidul succesului tau!
Fie ca toti vizitatorii tai sa se transforme in clienti multumiti!